Визначення напрямів стратегічного розвитку закладів ресторанного господарства на засадах бенчмаркінгу

Serhii Viktorovych Seliutin

Анотація


Вступ. У статті розглядаються питання стратегічного розвитку закладів ресторанного господарства. Адекватним інструментом дослідження складних організацій сьогодні є фрактальна структуризація, яка на основі застосування ієрархічної системи показників дозволяє здійснити стратегічну оцінку та розробити напрями стратегічного розвитку підприємств.

Мета. Мета статті полягає у визначенні напрямів стратегічного розвитку закладів ресторанного господарства м. Харкова, які входять до складу мереж, на засадах бенчмаркінгу. Для цього систему ресторанного господарства запропоновано структурувати за фрактальною ієрархією з використанням еволюційних принципів.

Метод. Для оцінки та визначення напрямів стратегічного розвитку закладів ресторанного господарства у складі мереж було використано методику таксономічного аналізу та сучасні методи бенчмаркінгу, що полягають у знаходженні й вивченні найкращих із відомих методів ведення бізнесу та допомагають відносно швидко з найменшими витратами вдосконалювати процеси надання послуг.

Результат. На основі даних щодо діяльності закладів ресторанного господарства у складі мереж та результатів оцінки їх стратегічного розвитку було розраховано скорочення відстані від підприємства-лідера за рівнем таксономічного показника за рахунок поліпшення кожного факторного показника, що визначає рівень стратегічного розвитку на аналізованому підприємстві. Розрахунки виконано за показниками, що відображають фрактальну структуру організації ресторанного господарства. Аналіз дозволив визначити такі стратегічні напрями, як оптимізація меню, підвищення якості обслуговування, чистого прибутку, товарообороту, темпів розвитку закладу та ефективності використання переваг мережі (рентабельність).


Ключові слова


стратегічний розвиток; ресторанне господарство; фрактальна структуризація; таксономічний аналіз; оптимізація меню; підвищення якості обслуговування; ефективність використання переваг мережі

Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2017