Метод χ2- кластеризації в задачах маркетингу

Oleksandr Hryhorovych Khanin

Анотація


Необхідність кластеризацї даних виникає в багатьох практичних задачах, зокрема задачах маркетингу. Групування в певному розумінні близьких об’єктів дозволяє підходити до вивчення кожної групи з єдиної позиції, наприклад, пропонувати єдину маркетингову стратегію. Існує чимало методів кластеризації, кожен з яких може давати свої результати, відмінні від інших. Таким чином, вважається, що кластеризація є лише методом попереднього, розвідувального аналізу даних. Нами пропонується метод кластеризації, який ґрунтується на порівнянні емпіричного та теоретичного розподілів за допомогою критерію узгодженості χ2, що дозволяє здійснювати, незалежно від розподілу генеральної сукупності, статистично обґрунтоване групування багатовимірних даних, тобто проводити кластеризацію з певною, наперед заданою ймовірністю похибки. Метод реалізований програмно в середовищі Delphi.


Ключові слова


теоретичний та вибірковий розподіли; біноміальний розподіл; розподіл Стьюдента; критерій узгодженості χ2; довірчий інтервал; інструмент Excel «Пошук розв’язків»; кластерний аналіз; маркетинг

Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2017